Min svigerfar på 92 elskede sit hjem, sin uafhængighed og sin selvstændighed. Men han havde bestemt ingen ønsker om at komme på et plejecenter, og ønskede så lidt hjemmepleje som muligt, men ønsker og realitetssans harmonerede på ingen måde. Han havde brug for en regelmæssig og sikker kontakt, når det kneb med at holde styr på hverdagen. Desværre kunne han ikke længere håndtere en telefon, og mange besøg fra hjemmeplejen eller at flytte på plejecenter så ud til at være eneste udvej, men da han fik sin b-near® skærm, kunne han mestre sin hverdag, og samtidig fik familien tryghed gennem daglige videosamtaler.
Det gav mere end tre år ekstra i uafhængighed og selvstændighed. Eneste minus for min svigerfar var, at han ikke kunne kontakte hjemmeplejen, når han ønskede at fortælle dem, at han ikke havde brug for besøg. For de måtte ikke blive kontakter på skærmen. Det ville ellers have været smart.


